Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-10, 15:32   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Dette er SCD dietten som jeg går på!

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Spennende og interessant lesning dette. Jeg har selv veldig problemer med fordøyelse. Blir så trett og "rar" etter måltider. Forstoppelse og løs mage om hverandre. Virker som jeg tåler flytende mat best. Vegetarisk er bedre enn kjøtt. Kanskje en slik diett hadde vært noe å prøve ut? hvis man skulle prøve på en mer "moderat" utgave, hvordan vil det være da?

du..hvordan er egget når du har kokt det i 4 timer? brokkoli i 45 min?
tuller du eller? blir det ikke vassent og usmakelig da? spiser du ingen karboer overhode?

Egg kokes ikke i 4 timer. Kun gulrot
Den en myk og kan lett moses med en skje. Brokkoli dampes eller kokes i 45 minutter ca.. Trenger ikke noe særlig tygging da fordi den er nokså myk men den henger sammen

Her er bilde av brokkoli og grønne bønner kokt 45 minutt:


Her er gulrot i 4 timer (sammen med acorn squash):


Jeg koker aldri grønnsaker i kun vann. Jeg bruker alltid hjemmelaget buljong. Pleier ofte å lage pureer/supper med grønnsakene og buljongen.

Eks kylling/gulrot suppe:


Butternut, gulrot og grønne bønner suppe:


Jeg spiser en del karbohydrater fordi jeg spiser jo mye gulrot og gresskar. Ved sist måling spiste jeg 130g kb som tilsvarte 30% av energi inntaket mitt.

Har mange oppskrifter og bilder på siden min www.scdandme.com

Jeg ELSKer kyllingbrødet mitt og KS boller!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat