Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-15, 15:58   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er greit å drikke?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg har fått forklart at vannmolekylene er større i rent vann, enn når f.eks vann er tilsatt saft.

Ikke at jeg er noen ekspert på kjemi, men et vannmolekyl er et vannmolekyl, og så vidt jeg husker, så er det ikke mulig å forandre på størrelsen til et atom. Så et vannmolekyl vil ha en fast størrelse.

Vannmolekyler spaltes ikke eller forandrer størrelse når man blander saft eller noe annet drikkendes i et glass vann. Derimot legger de seg rundt f.eks et sukkermolekyl og frakter det ut i resten av vannet (dvs når sukker løses opp i vann), så en sukkerløsning vil inneholde større molekyler enn reint vann. Sukker er en ikke-ionisk løsning. Salter, som er ioniske løsninger, vil spaltes i vann, så her vil resultatet bli mindre salt-"atomer" som omringes av vannmolekyler. Heller ikke her er det noe som blir mindre enn de opprinnelige vannmolekylene.

Jada, dette var heeelt ute på sidelinjen, men jeg bare måtte si det

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat