Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-06, 09:49   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

hei og velkommen

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Hei dere...

Jeg har nettopp funnet denne siden og har lest så øyet har blitt vått og hodet pumper i eksplosjonsfare

Jeg har hatt PCOS i flere år, så mye av det som står her er ikke ukjent for meg, mens andre ting er nettopp det - ukjent.

Kostindusert ketose - hva er det? Det virket så innviklet en del av dette at jeg svetter bare ved å prøve og forstå saker og ting.
Jeg er ikke så ivrig på dette med ketose selv, men det er ikke så innviklet om du ønsker å prøve det. Og om du ikke har noeønske om det, så finnes det en del filosofier som ikke går på å være i ketose. Fesks som Enid sier Fedon, eller F2, eller Atkins vedvarende.

Og hvis jeg skal spise lavkarbo-mat, hva kan jeg egentlig spise da? Hva fyller man 5 måltid pr dag med? Aldri brød eller kavring eller knekkebrød? Jeg vet ikke om det fungerer for meg. Er en gylden middelvei bedre enn ingenting?
En gylden middelvei er helt klart bedre en å spise masse karbo, men det aller beste for kroppen din når du har PCOS, er faktisk en eller annen form for lavkarbo. Det stabiliserer blodsukret og hormonene dine. Og du kan jo alltids bake lavkarbobrød, gjøre som Enid sier kjøpe fedonbrød, eller spise rugsprø, fiberrik o.l

Jeg har startet med Metformin. Jeg har ikke sluppet unna bivirkninger. Skulle økt opp til 850 mg x 3 i går, men blir stående på 2 enda en god stund. Virker Metformin hele tiden, eller akkurat til det måltidet man tar tabletten?
Jeg er litt usikker på hvor lenge virkningen av metformin varer, men man tar den jo kun på dagtid, så det er nok ikke kun til det måltidet du tar den den virker nei... og bare bruk lang tid på å komme deg opp i dose. Jeg har brukt et år, og greier fortsatt ikke tre pr dag. Men legen min sa at to var bedre enn ingen...

Påvirker Metformin blodtrykksmedisiner jeg går på?
Det kan jeg ikke si noe bastant ja eller nei på, for jeg aner ikke hvilken blodtrykksmedisin du tar, men jeg tviler sterkt på det...

Jeg har gått ned en del i vekt (ca 14), skal fortsatt ned i underkant av 10 kg til.

PCOS er en lumsk sykdom. En ond sykdom, i ond mener jeg "slem". Rett og slett. En sykdom jeg ikke unner min verste fiende.
Nå er ikke PCOS en sykdom, men et syndrom... bare for å være nøye... Og jeg aner ikke hva du mener med ond eller slem for å være ærlig... Hadde jeg hatt et valg, så hadde jeg selvfølgelig ikke hatt PCOS, men det er utrolig mye annet du kunne hatt som er så veldig mye værre... så prøv å se litt lyst på ting, og tenk på at du faktisk kan spise deg ut av ganske mange av PCOS-symptomene dersom du holder deg til lavkarbo.

Har du lest helt ned, så er du god

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat