Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-06, 12:48   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Enid: Jeg hadde også (veldig) høyt blodtrykk, og var helt "utenfor" i lang tid, og sykmeldt. En forferdelig tid, før vi fant riktige medisiner og doser for trykket. Jeg går nå på blodtrykksmedisin. Går du på Metformin? Jeg lurer på om virkningen av den påvirker blodtrykket også? Slik at man kanskje kan kutte ut blodtrykksmedisinen etterhvert?

Jeg vet at Metformin ikke "går på" blodtrykket, men jeg tenkte kanskje medisinen hjelper kroppen til å komme i normal modus, slik at blodtrykksmedisin også etterhvert blir unødvendig? Dumt tenkt det, kanskje? Men blodtrykket kommer jo av PCOS, og Metformin skal jo hjelpe kroppen til å få mindre symptomer på PCOS? Klumpete forklart

'

Jeg tror ikke metformin hjelper mot blodtrykket direkte, men jeg tror at om du velger å spise lavkarbo, og ta metformin, så vil dette stabilisere hormonene dine, og dempe ganske mange av PCOS-symptomene du har... det er mer sannsynlig at dette hjelper på blodtrykket enn metforminen i seg selv..

viss du skjønner hva jeg mener

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat