Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-06, 12:52   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og tankesus..

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Jeg har en bok av Fedon Lindberg. Skal lese den igjen.

Jeg synes mange av disse filosofiene virker så "voldsomme". Poenget mitt er at det skal gå an å leve med dette her, altså leve. Det er derfor jeg tenker en middelvei. Begynne et sted. Lavkarbo-mat er vel en middelvei? For da får man litt, men ikke alt. Jeg spiser jo grovt brød, og grove kavringer med mye fiber allerede. Lite poteter osv.

Men jeg har mye å lære. Hadde vært greit å vite hva som definerer lavkarbo.

Lavkarbo er et ganske vidt begrep, men jeg vil anbefale deg å lese fedonboka. Fedon gir ganske stor frihet på en del mat i forhold til feks Atkins induksjon og Ketolyse... men les boka, sett deg godt inn i filosofien. Grovbrød inneholder en del karber... kommer an på hvor du får tak i det da... det er en del oppskrifter her inne hvor du kan bake brød med mindre karber...

men når det er sagt, så vil jeg bare minne deg på at siden du er så plaget med dine symptomer på PCOS, så er kanskje å kutte ut brød et lite offer i forhold til hvordan du kan få det uten brød.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat