Tråd: Spise ute?
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-06, 21:20   #5
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise ute?

Opprinnelig lagt inn av LilleVille

Hva gjør dere hvis dere skal ut å spise, f.eks med venner eller kolleger? Velger noe fra menyen med (antagelig) lite karbohydrater, og hopper over poteter og ris?

Er så glad i kinamat.. og det er ikke det samme med hjemmelaget...

Kan da ikke være så mye karbohydrater i f.eks biff chop suey? Uten ris, og plukke ut minimais og gulrøtter?

Chop suey og my kinamat lages med corn starch (Maisenna) og oppskrifter opplyser at det er ca. 18 g med karbs i en liten porsjon. Jeg ville vaert veldig forsiktig med det hvis jeg var paa Atkins induksjon eller Ketolysekuren,

Synd at du ikke bor i Arendal der har de ketolyse mat paa menyen hos Madam Reiersen.

Jeg har allerede begynt aa tenke ut strategier for hvordan tilpasse et evnt. fremtidig ketolyse kosthold til det aa spise ute. Det er en restaurant i Thunder Bay, faktisk en kjede som kalles Husky og de har frokost 24 timer i dognet. Jeg tenkte aa be om stekt egg, bacon, skinke, stekt lok og champignong men uten stekte poteter og toast. De serverer ogsaa hamburger steak som mest kan sammelignes med lovstek. Denne retten serveres med saus, stekte lok med champignong, gronnsaker og poteter. Her er det bare aa be om at de kutter ut potetene og kun har paa pittelitt saus. Du kan faktisk be om aa faa sausen i en liten skaal ved siden av tallerknen.

Her er en link til tips for aa spise ute mens man er paa lavkarbo.
http://lowcarbdiets.about.com/od/eat...eatingout1.htm

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat