Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-11, 21:56   #22
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hjerte- karsykdommer og fett

Opprinnelig lagt inn av Juliebw, her.

Altså, det jeg virkelig mener med litt bedre forklaringer er usunt fett som man finner i for eksempel smør og bacon! Jeg har gått på dette i 2 uker nå, fordi jeg hadde en pause i 4 uker. før det gikk jeg på det i 3 uker og spiste da heller ikke særlig mye av det jeg vil definere som usunt kosthold(hver person vil definere et sunt kosthold forskjellig) Det er jo selfølgelig varierende på hvordan folk reagerer på forskjellige måltider, men jeg tenkte bare at dette kunne være et tips siden flere jeg kjenner har gått på lavkarbo og spist mye usunt fett som lagrer seg i kroppen, og deretter gå tilbake til et kosthold med mere karbohydrater. Jeg presenterer meg ikke, jeg bare ytrer mine meninger og håper det kan bli tatt opp på en saklig måte. Har lest mye på forumet, og jeg tror ikke det er bra å gå tilbake til å spise karbohydrater hvis kroppen har fått i seg mye mette fett. Jeg hakker ikke ned på noen, for jeg vet at lavkarbo er en bra måte å slanke seg på/leve på. Jeg går ikke på atkins eller noen annen form for lavkarbo kosthold som er ''laget'', jeg har tilpasset mitt lavkarbo kosthold etter mine behov fordi jeg kjenner flere som har gått på lavkarbo der de har reagert negativt på mye mettet fett!

Selfølgelig, det er ingen av oss som kan kalle oss eksperter. Som jeg har sagt tidligere; jeg tror at kroppen i lengden har bedre av å ikke spise mye mettet fett eller annet som det er mye usunt fett og mye kcal i. Det jeg mente med trening er at det forlenger levetiden hvis man trener jevnlig, å de som er her vil jo forlenge levetiden sin? Det er jo faglig påvist at trening forlenger livsstiden, og at det er sunt.

Min egen erfaring med mitt egenkomponerte lavkarbokosthold, utskeinger innimellom og trening 3-6 ganger i uken er ingenting annet enn positivt. Jeg tenkte det kunne være bra å få det fram på denne siden, fordi det er jo flere som vil gå ned raskere å holde seg der

Vennlig hilsen Julie

Jeg ser at jeg lever på omtrent samme lavkarbokosthold som deg, jeg trener mye også. Jeg unngår mest mulig mettet fett, og holder meg mest til umettet fett. Jeg mener du har rett i mye av det du skriver, og vi har ganske likt syn på lavkarbo kosthold ser jeg. Det virker som du har god kunnskap om lavkarbo mener nå jeg. Må også legge til at isteden for å spise hel fet norvegia ost, kan jeg like gjærne spise den magre varianten. En trenger jo ikke overdrive fett spisingen.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat