Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-07, 10:52   #23
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du det finnes engler?

[quote=BiB;310409]I min verden handler bønn om å finne styrke til å stå i egne valg, ikke finne begrunnelser for dem.

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

...

Det er jo ingen hemmelighet at troen på overnaturlige evner faller drastisk generelt sett med utdannelsen. GENERELT SETT sier jeg, finnes nok av smarte mennesker som er religiøse, men folk flest.

...quote]

Så fint da, å få "passet sitt påskrevet " slik. Det er mye som "er sånn, generelt sett" uten at jeg lar meg hefte ved det og tillegger folk utdannnings- og refleksjonsnivå ut fra slike generelle trekk/funn. Men, jeg må være ærlig å si at mine fordommer mot folk som er bastante og må ty til sitater og absolutter, uten vilje til å diskutere etter å ha sagt sitt, ja de bobler like under overflaten nå.

Uansett, beste hilsen BiB som unner deg erfaringer av det mer uforklarlige slaget


Sorry at jeg tok det frem da, hadde egentlig tenkt å la være men så slapp det ut (generelt sett).

Bønn kan som mange andre ting brukes til å finne indre ro, styrke, m.m.. Personlig ville jeg heller meditert, jeg ville følt at det er rart å be til meg selv. Meditasjon fungerer veldig godt og kan være en befrielse i denne stressende hverdagen.

Når sagt er sagt, så har jeg ingen utdannelse så...

Men nå skal jeg sitte rolig å se om det er noen som kan bidra med noe fornuftig i diskusjonen så vi kan komme ett skritt videre. Men .. jeg har min tvil

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat