Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-10, 20:44   #17
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

jeg har ikke sagt at barn ikke kan få lavkarbomat, men det jeg har noe i mot er å kjøre et strikt lavkarboløp hvor barnet får et helt annet kosthold enn de andre barna.
Barna lever ikke på en øy sammen med kun foreldrene sine, de lever i et samfunn som ikke akkurat er lavkarbo- orientert enda. Veldig fort blir de store nok til å ta egne valg i barnehagen, på SFO, i bursdager, på skoleturer, på speideren, på korpstur.........

Jeg trenger ikke lese Barn i balanse, dessuten sier du jo selv at man kan spise noe brød og frukt og sånn. Da er det jo bare å fortsette som du vil hjemme og la barnet få være "normalt" i barnehagen, da!

Og det er slett ikke for sent å gi dem et sunt kosthold når de blir tenåringer, min er faktisk først tilsnakkanes nå i en alder av 16! Nå kommer han å spør om det er sunnere enn det, og om han burde drikke sånn i stede for sånn. Noe har tydeligvis gått inn!

Kunne ha sagt en masse, men tror jeg skal holde munn. Mine barn er så store at de ikke helt er i målgruppen likevel.

HAr aldri snakket om et strikt lavkarbo løp jeg heller:P
Hvorfor må gutten min spise høy karborik mat i barnehagen om han liker lavkarbomaten jeg lager? Men blir det ikke dumt å spise lavkarbo og høykarbo da? Det går jo ann å "skeie ut" selv om man spiser fedonish da.DEt handler ikke om festlige endledninger men i hverdagen..

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat