Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-15, 14:31   #209
Tirill77
Medlem
 
Tirill77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Hvor: Rygge
Innlegg: 163
Tirill77 er på en erverdig vei

Sv: Er fett og ketose farlig?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.


Tusen takk for flott innlegg

Jeg har i en periode måtte telle kalorier i tillegg til karbohydrater da jeg går på medisiner som øker matlysta noe voldsomt. Da har det vært lett å lure i seg nøtter og bacon crisp på kvelden.. Så når jeg telte kom jeg fort oppi 2500-3000 kcal per dag og gikk ikke ned et gram. Men når jeg ligger på under 1800 går det sakte og sikkert ned.

Så jeg kan ikke spise ubegrenset med mat og likevel gå ned. For man går vel ikke ned når man spiser like mye som man forbruker? Det er vel naturlovstridig hadde jeg nær sagt?



Det er jo et enkelt regnestykke uansett hvilken filosfi man følger.. kacl inn=kcal ut osv.. Men når man spiser feks lchf spiser man såpass mye fett at hvis man virkelig kejenner etter om man faktisk er SULTEN og kun spiser når man er sulten så går vekta ned. Man holder seg mett lenger hvis man spiser nok fett!!
Det er ingen grunn til å spise frokost kl 8 hvis du ikke er sulten feks, da venter du til blir sulten og deretter spiser man seg bare passe mett. Så jeg kan godt forstå behovet for å telle kcal hvis du går på medisiner som svekker den følelsen eller gjør deg mer sulten/ matlysten..

__________________



" Du trenger ikke bli som andre- bli den beste versjonen av deg selv"
http//www.frufjeld.blogg.no
Tirill77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat for muskler- egenkomponert Svar med sitat