Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-11, 12:30   #4
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Tips og råd om min diett! Skal ned 15 kg på 8 uker.

Hei.
Ønsker du å leve generell lavkarbo?

Det er litt vanskelig å gi spesifikke råd, jeg er heller ingen ekspert, men kan jo komme med mine tanker rundt kostholdsplanen

For det første synes jeg det ser veldig lite og magert ut! Jeg ville kuttet ned på frukten da det inneholder mye sukker. For meg er det viktig å føle meg mett etter hver måltid, og det krever at jeg får i meg mer fett! Jeg trives best med å spise når jeg er sulten, til jeg er mett. Og ikke kun spise etter klokka.

Til frokost ville jeg nok spist mer fett (dette gjelder forsåvidt alle måltidene). For meg er det viktig med en solid frokost som holder meg mett lenge. Hadde jeg spist det her hadde jeg nok dessverre vært sulten igjen ganske kjapt Men synes det ser ut som et bra utgangspunkt for hva jeg ville spist. F.eks to hjemmelagede knekkebrød (evt fiberrik) med smør,kokt egg, laks og majones er veldig godt Jeg pleier alltid å spise et bløtkokt egg med salt og smør i ved siden av evt hjemmelaget knekkebrød. Egg og bacon eller omelett metter også godt. naturell yoghurt eller tyrkisk yoghurt er også fine alternativer men hadde jeg vært deg ville jeg først og fremst fått i meg mer fett til frokost. (hvis det er et generelt lavkarbokosthold du ønsker å følge?)

Lunsjen hadde jeg aldri i verden blitt mett av. Frukt inneholder dessverre mye sukker og metter lite. En avokado med majones og laks, og evt en frukt og litt nøtter i tillegg vil mette bedre. Hvor mye man spiser til lunsj avhenger jo naturlig nok av hvor sulten du er.

Middagene ser stort sett greie ut (jeg ville kuttet ut pasta), men veldig magre! Men fine utgangspunkt hvis du tilsetter mer fett.

Noen direkte slankeråd vil jeg ikke komme med. Men det er mange andre her inne som har masse kunnskap og erfaringer. Men jeg synes 15 kg på 8 uker høres litt vel optimistisk ut altså

Hvis du virkelig ønsker å sette deg inn i lavkarbo (regner med det siden du postet tråden på dette forumet ) så anbefaler jeg deg å lese endel her inne, og bøker om temaet. Det er noen veldig fine nybegynnertråder som gir en veldig grei innføring

Lykke til.

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat