Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-10, 05:32   #41
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Nå ble jeg forvira, den dietten jeg går på er på dagligca 26 karb. jeg var også innom en helskost butikk og hun sa at man trengte MER en 20 karb for å ta av seg, vis det ikke skulle gå på musklene ? er jeg helt på jordet nå ?

Oi, hun i helsekosten visste litt om lavkarbo? De jeg har snakket med på helsekoster har sett litt rart på meg.

Musklene trenger ingen karbohydrater, de trenger proteiner. Spis proteiner jevnt over hele dagen. Husker ikke utregningen, men så og så mange gram (alt etter hvor aktiv du er) per kg fettfri kroppsmasse. Og heller litt for mye protein enn litt for lite protein.

Og man trenger ganske nøyaktig null karbohydrater for å fungere. Ingen har enda funnet ett essensielt karbohydrat, men det er funnet mange essensielle aminosyrer (proteiner) og essensielle fettsyrer. Skaldeman sier at jo mindre kh, jo raskere vektnedgang for jo mer protein må kroppen omdanne til glukose (energi til hjernen og sånt) og det krever mye energi. Og man blir fortere mett jo mindre karbohydrater man spiser også! Man tror at man spiser minst 5000 kalorier til dagen, men så er realiteten en helt annen.

Men de fleste blir litt matlei av bare kjøtt og fett, så det er greit å variere litt. Jeg holder meg på mellom 0 og 15g kh som regel. Jeg begynte med ketolyse, men lener vel egentlig mer mot Skaldeman.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat