Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 23:59   #3
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Enorme forbedringer av OE!

Jeg kan nok ikke skryte på meg å følge det til punkt og prikke. Følger det jeg lærte fra Bedre uten brød, samt en stor andel av Danish og andres innlegg her. Men jeg er absolutt ute etter å finjustere kosten . Jeg regner ikke spesielt nøye på på protein, men får nok i meg i alle fall 250 gram fett i døgnet. Hovedparten kommer fra smør, eggeplommer og fett kjøtt. Ender vel opp på cirka 70-100 gram protein og 50-60 gram karbohydrat.

En typisk dag:

Frokost: 70 gram smør på to tynne skiver av brød laget av cottage cheese og egg og en anelse proteinpulver, og i tillegg ett eller annet kjøttpålegg eller skikkelig leverpostei.

Lunsj: Har testet ut en flott oppskrift. 70 gram smør, Cirka 100 gram cottage cheese, 6-7 eggeplommer, 50 gram kremost, blendet sammen i stavmixer, og deretter stekt som eggerøre. Når ferdig blandes "eggerøren" med et par spiseskjeer frosne blåbær. Smaker himmelsk.

Middag: En eller annen form for fett kjøtt/fisk, sammen med en liten mengde grønnsaket, litt potet/ris og gode mengder saus eller smør.

Dette pleier å holde. Jeg er nok dessverre ikke så nøyktig i regningen, men så lenge jeg har kontroll på karbene og fettet, er jeg ganske sikker på at proteinmengden nesten går i boks av seg selv. Etterhvert som jeg får mer kunnskap kommer jeg til å forsøke å optimalisere dette.

Jeg tror hovedårsaken til min bedrede helse, er det mettede fettet, d-vitamin, Kolesterol, lavere grønnsaksinntak. Og innføringen av litt stivelse i stedet for for store mengder grønnsaker gjør sitt for det aller meste, f.eks, smaken, magen, matgleden etc. Dessverre ikke noen gode og detaljerte dagsmenyer i dag, men det er vel mest fordi jeg frykter de ikke er bra nok for dere proffer

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat