Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-12, 04:54   #1
MrSil
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 142
MrSil er på en erverdig vei

Veien til Lillehammer - Oslo på lavkarbo

Hei!

For de av dere som ikke vet det, er Lillehammer-Oslo (heretter kalt L-O) en del av DSSP (www.styrkeproven.no). Ett sykkelritt på 190km.

Dette kommer til å bli min lille logg om trening mot L-O (og birkebeinerløpet, men hovedfokuset ligger på L-O). Dette er hovedsaklig ett sted for meg å skrive ned mine tanker og erfaringer med trening på lavkarbo, og hvordan hver økt føles og hvor mye jeg fikk igjen for den. Men hvem som helst er velkommen til å slenge seg med! Håper dette er riktig sted å legge den, hvis ikke kan jeg godt pekes i riktig rettning og vil starte den opp igjen der.

Jeg lurte på om det var noen der ute som har prøvd L-O, eller noe lignende på lavkarbo? Jeg snakker utholdenhetsøvelser på rundt 6timer.

Tirsdag 3/1-2012:
30minutter på mølla - vonde bein, kroppen må vendes til løping skjønner jeg...
2000m roing, 09:50

Onsdag 4/1-2012:
CyclingPulse - 55minutter, 83-87% maxpuls med spurtdrag på slutten opp til 93%. Kroppen føles bra og klarte å henge med.

Fredag 6/1-2012:
CyclingPulse - 55minutter, 06:30 om morgenen. Mitt første forsøk på morgenspinning - en middels katastrofe. Kroppen fungerte ikke optimalt, hadde problemer med å dra pulsen over 83%, må stå opp tidligere og gi kroppen mer tid til å komme igang.

Lørdag 7/1-2012:
20minutter på mølla. 7minutter rolig gange til oppvarming, 12minutter løping på 8km/t. Slow and steady wins the race. Beina føltes mye bedre, men er nok fortsatt endel tilvending før "løpeformen" er der.
rundt 1 time styrke (biceps/triceps/skuldre) + 2000m roing inni der.

__________________
Delmål 1: 110kg innen jul = FULLFØRT! 109,2kg! Delmål 2: 100kg.
Veien til....


MrSil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, litt her og der, under 100g/dag Svar med sitat