Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-13, 10:52   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Erfaring med periodisk faste?

Hvis du er vant til ganske regelmessige eller hyppige måltider vil kroppen begynne å skille ut sulthormoner når den tror det nærmer seg tid for mat. Derfor tar det gjerne noen dager før kroppen lærer seg at det er slutt på f.eks. frokost, eller mat hver 4. time.

Jeg er litt av og på periodisk faste, og det er kun de første dagene jeg føler noe slags sult utenom spisevinduet. Jeg blir alltid mer sulten tidlig på dagen, hvis jeg spiste mye kvelden før. Og spiser jeg tidlig frokost, er jeg skrubbsulten hele resten av dagen. Blir sånn ond sirkel... Så for meg funker det best å ha spisevindu sånn ca. kl 14-22, og spise dagens hovedmåltid mellom kl 14-16, men dette er nok veldig individuelt. Ofte spiser jeg kun ett stort måltid og er fornøyd med det, men vet ikke hvor bra det egentlig er i forhold til næringsopptak og slikt (kan lett dytte i meg 1500 kcal i ett måltid, så sånn sett lider jeg nok ingen nød)...

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat