Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-05, 12:59   #34
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Dette er feil! Helt, helt seriøst. Fett er ikke usunt i seg selv. Samme om det er mettet eller umettet. Det er når man kombinerer fett med for mye karbohydrater man risikerer hjerteinfarkt (og mere til).

Glemte 1 ting. Man vet nå at mettet fett fører til en reduksjon i funksjonen til blodårene rundt hjertet, innsiden av blodårene blir mer utsatt for sammentrekninger, og dermed øker risiko for at de går tapt. Dersom en blodåre som forsyner hjertet går tett, får man hjerteinfarkt.
Her spiller kolesterolet en viktig rolle, et fint nivå av HLD og de rette LDL partiklene kan ordne opp i dette.
Etter et måltid med mye mettet fett, økes påleiringene inne i karene. Er man ekstra uheldig da, kan et fettrikt (mettet) utløse et hjerteinfarkt. Det meste av denne viten er kommet etter at han skrev boka si.
Skjønner at vi er uenig her, for min egen del kan jeg bare si at jeg tør ikke fortsette på Atkins vegen når jeg kjenner til disse nye resultatene.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat