Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-12, 21:00   #18
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Liker kostholdsfilosofien din Cyan: LCHF møter Lindberg, er vel egentlig noe sånt jeg kan tenke meg og... Tåler det ikke så godt da, men håper å komme dit. Økt på med KH nå og det faller rett i trøstespise fella...

Trøstespisefella....den er her også den. Hvor mye har du økt til da? Jeg liker din kostholdsfilosofi


Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

*vinker*
Jeg sliter også. Jeg går veldig langsomt ned i vekt uansett hvilken metode jeg bruker. Dog hadde jeg stor suksess i sommer da jeg kjørte fettfestival - Jeg kjørte på med minimum 80% fett og så lite KH som mulig (maks 10 gram om dagen, men lå stort sett på +/- 5 gram) og skudde opp kaloriinntaket betraktelig til rundt 2500 kcal, og klarte å kvitte meg med 6 kilo i løpet av 2-3 måneder, og det er mye til å være meg. Deretter gikk jeg over til min normale LCHF igjen siden med grønnsaker ( 20-30 gr. KH per dag) og nådde et platå. Og så kom det stress og sykdom og en aldri så liten jul og jeg la på meg alt igjen

Så det er meg - Står stille på "normal" lavkarbo, klarte å gå ned ganske mye på kort tid v.h.a. en ekstremmetode som jeg ikke klarer (eller bør) holde i lengden - og går opp i vekt i stressperioder. Og jeg har i utgangspunktet 35-40 kilo overvekt.

Cyan; jeg er med deg! Jeg har også prøvd den ekstremvarianten og gikk ned, men etter et par uker hovnet jeg enormt, og valgte å avbryte etter noen dager pga meget kraftig ubehag. Å gå på den over tid tror jeg heller ikke er å anbefale.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat