Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-09, 20:20   #15
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Frukt og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Det er nok mange som vil påstå at frukt er direkte usunt. Mange kjenner det på kroppen her inne på forumet. Hvis du leser innlegget mitt, så synes jeg ikke at det er noen grunn til å utelate frukt dersom: man er frisk og aktiv person... og tåler litt fruktose av og til..og litt helgekos etc...(mat altså)
Å spise litt frukt vil du IKKE bli syk av! ..da er du såfall syk/overfølsom fra før og forverrer den allerede overfølsomheten som er der allerede...
Det viktigste er nok forholdene mellom fett, karbo, protein og at du spiser rene, uraffinerte varer, unngår tilsetninger/kunstige stoffer, og spiser noe rå, ubehandlet mat(salater, grønnsaker etc).

Kos deg du Sara... som du sier: trenger ikke bli helt fanatisk heller... det får vi med helseplager og overvekt ta oss av(nødvendig for oss til vi er friske og enda litt til)

Danish:
for nybegynnere på lavkarbo som sliter med overvekt, helseplager etc..så er jeg enig med deg at frukt bør utelates. Noen tåler innføre det i kosten igjen, andre kan ikke... Det kan forverre mange plager..det er jeg enig i....
Men jeg er ikke enig om at frukt er skadelig for friske og aktive mennesker. Barn også feks... helt utenkelig å utelate dette fra kosten til min lille datter...da er det mye annet jeg heller ville prøvet først(hvis hun skulle bli syk)

Takk for støtte jeg innfører et par epler og pærer i uka, og ser hvor det bærer!

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat