Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-09, 18:24   #132
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er jo helt utrolig! Tror de at det bare er damer i overgansgsalderen som får lavt stoffskifte, eller? Om du i tillegg er tydelig overvektig så burde de jo virkelig ta det på alvor. Jeg hadde ikke slått meg til ro med det.
Hør litt rundt om noen kan anbefale en lege til deg, en som er åpen og løsningsorientert.

Hovedproblemet er at det er veldig få fastleger med ledig plass i området, så man må ta de som har mulighet... Vurderer å prøvde den eneste privatpraktiserende jeg vet om i området, kan jo hende det er et fornuftig menneske? hehe... Men joda, jeg er alt for ung til å få lavt stoffskifte er nok bare naturlig... (naturlig LAVT ja) Husker første gang jeg målte, fyren så på meg som om jeg var ute etter en kjapp slankekur (og samtalen mellom oss avslørte at det var det han mente også...)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den forrige fastlegen min klarte faktisk å si (den røya!) Lavt stoffskifte er så sjeldent at det er nesten usannsynlig å ha det, det er bare en unnskyldning for folk som ikke går ned i vekt! Underfortsått: Ikk gidder å slanke seg... )
Så jeg tviler ikke på at det finnes flere som henne der ute... Heldigivs har jeg funnet en som på eget initiativ i går sa at vi måtte sjekke stoffskiftet siden det var et år siden sist. Holdt på å dette av stolen jeg!

Så ikke gi deg Abbe, kan hende du har fått en av de forutintatte

Dette har vi hørt før... Lavt stoffskifte er selvfølgelig noe man skjuler seg bak om man vil ned i vekt, ikke sant? Blir litt oppgitt jeg...

Men nå føler jeg jeg har litt mer energi om dagen, så får vi se om det er placeboeffekten eller om det faktisk er noe i det

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat