Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-10, 12:24   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Som regel blir man ikke feit av sjokolade om den nå heter cavalier eller om den heter freia melkesjokolade. Det er når man spiser for mye av den man blir feit. Og det kan skje både med cavalier og med melkepletter. For begge to påvirker blodsukkeret.

Det fleste sukkerfrie sjokoladene er søtet med maltitol (malitol eller hva det nå heter). Jeg har funnet svært få som er søtet med mannitol. Sukkerfrie godterier er som regel søtet med aspartam, sorbitol, xyltiol osv. Alle disse er svært kjente partystoppere nettopp fordi de virker inn på blodsukkeret.

Det beste er å lage dem selv med stevia eller sukrin som du ser ovenfor, men det gidder ikke jeg

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat