Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-04, 14:59   #1
Adelllan
Gjest
 
Innlegg: n/a

Energi-suppe:)

Her har dere en liten "oppskrift" på ei nydelig "suppe" som min kjære mamma pleide å gi meg da jeg var liten.

VIKTIG: Du må like hvitløk for å drikke dette!!

Kjøp en rå kylling (Ikke grillet eller tilberedt på noen måte). Del den opp i biter (lår/bryst) og legg den i en kaserolle med ett oppskjært hvitløksfedd og litt paprika (Ikke pulver)Tilsett litt salt/seltin. (jo mere paprika, jo mere smak!!)
Ha vann over og la det koke i en time eller to... Pass på at du ikke koker vekk kraften!! OM det blit igjen lite kraft kan du spe på med litt mere vann! Det skal ikke fosskoke, men bare små-puttre!!

(Etter at kyllingen er ferdigkokt kan du bruke kjøttet i en deilig gratinert kylling/brokkoli-form eller ha det i en salat!)

Så tar du ett egg. Pisker det i ei skål og tømmer deretter den glo-varme kyllingkrafta over samtidig som du rører/visper lett. Du kan tilsette mere salt etter behov!! Du skal bruke ett egg pr. suppefat med kraft, så fordel det godt!!

Dette er ei nydelig" suppe" som min kjære mamma lærte av sin mor da hun var liten jente i Chile...

  Svar med sitat