Vis enkelt innlegg
Gammel 26-12-10, 23:09   #39
kirsty
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 47
Innlegg: 3
kirsty er på en erverdig vei

Sv: Den aller første barnematen

Min baby var flaskebarn og vi innførte defor fast føde ved 4 mnd. Vi begynte med mos av avokado og banan, det var en kjempesuksess. Utvidet etterhvert til moser av potet blandet med gulrot eller brokoli. Brukte potet fordi det er ganske mildt og det er mykt å lett å få ned, greit å blande med litt fastere ting som f eks brokkoli. Etterhver5 tilsatte jeg flere grønnsaker som squash, paprika, blomkål, søtpotet osv. Lagde deilige moser med 2-3 grønnsaker. Hadde i meierismør eller olivenolje, fett er viktig Etterhvert begynte jeg å tilsette urter og hvitløk, og kjøtt og fisk. Lot henne også få spise frukt som kiwi, pære, eple og bær. Grøt var faktisk det siste vi innførte, da var hun 7 mnd og fikk hirsegrøt 1 gang om dagen. Da spiste hun 1 egg og en porsjon grøt om morgenen, middagsmos til lunsj og middag, og så avokado og bananmos til kvelds. Så lenge hun drakk morsmelkerstatning blandet jeg det i maten, men da hun sluttet med melken sluttet vi med det i maten og. HUn drakk vann fra hun var 4 mnd i tillegg til melken sin.

__________________


kirsty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat