Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-12, 23:33   #4
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Høye verdier, kolesterol( LDL)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Søk opp kolesterol på forumet, det finnes MASSE informasjon! Det er ikke slik at høyt kolesterol er "farlig" generelt, består feks det "farlige" kolesterolet av store eller små partikler? Store er bra, små er mer spooky

Er det totalverdien som er høy, hva er HDL og VDL? Triglyseridverdiene? Fastet du før du tok blodprøvene?

Har en kollega på jobb som har begynt å spise lettprodukter for å få ned kolesterolet.... og så forteller hun meg at hun tok prøven kl 15 på ettermiddagen etter å ha spist flere måltid i løpet av dagen....

Når det gjelder magnesium kobles det med andre stoffer - beklager jeg husker ikke i farten... det kan hende at du har for lite av noe annet som gir høyere magnesiumverdier - eller tar du veldig mye tilskudd? Tok du tilskudd dagen før/samme dag du tok prøvene?

Viktig å være bevisst på feilkildene

Jeg fikk ikke med meg prøvepapirene, men HDL og Triglycerider var innen normalværdien.
jeg fastet ikke. Magnesium sørger bl.a for bedre opptak av kalsium, sammen med vitamin D. om jeg ikke husker helt feil
Jreg får i meg nok kalsium, sikkert via melkeprod. og tar d-vit tilskudd.

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat