Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-11, 22:26   #217
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Opprinnelig lagt inn av Jonolm, her.

Etter å har lest alle historiene her, så har jeg bestemt meg for at jeg skal starte med et prosjekt som jeg har tenkt å kalle "Målet-90", der jeg skal gå fra hele 128kg til 90kg og ta bilde HVER dag av megselv, trene 3-4ganger uka og starte med Atkins og starte en blogg/internett-side der jeg oppdaterer ca 1 gang i uken.. Men først, gå til legen å sjekke hvor mye kroppen min tåler og hvor mye jeg kan pushe megselv.
Legen har tidligere sagt at jeg har et helt normalt blodtrykk, og vil påstå det at kondisen min er utrolig iforhold til vekt.

SÅ her kommer et spørsmål; Tror dere at dette er noen god idè?
Prosjektet tenker jeg starter neste uke.

Dette tror jeg er en fantastisk god idé! Klarer du å holde deg til Atkins fase 1 (induksjon) i et halvt år kan du banne på at du er nært vekta di (om du ikke når den og går videre før det)!

Veldig greit med oppfølging av lege også, om ikke annet for å vise til blodverdier, vekt og form som blir bedre enten de startet bra eller ikke, på tross av et kosthold stikk-i-strid med det Staten anbefaler. En liten P.S. der though, ikke hør på leger som sier du har høyt kolesterol! Det er helt vanlig at kolesterolet stiger når man legger om til lavkarbo første gang. Dette skjer enkelt og greit fordi mengden HDL-partikler øker, og fordi kroppen får flere av de store, fluffy LDL-partiklene og færre av de små "defekte" (som fører til arteriosklerose osv). Disse sunne, store LDL-partiklene tar opp større plass enn de små farlige variantene, ergo virker totalkolesterolet å øke.

Finn gjerne en lege som faktisk kan bestille måling av LDL-kolesterolet og telling av type A/B-partikler. Dersom du i likhet med meg har en lege som etter 10 minutter med roing svarer "Du.. det der må jeg bare ærlig talt innrømme at jeg aldri har hørt om.." får du bare drite plent i det. Legen vil uansett se de lave triglyceridene og de høye HDL-verdiene dine og være fornøyd.

Ellers.. KJØR PÅ! Gleder meg STORT til å se animasjonen jeg antar du skal sette sammen av de daglige bildene etterhvert som forrandringen blir tydeligere!

P.P.S.: Om du kjører litt kondistrening for hjertet og lungene, og styrke for kroppens del vil du bli overrasket over hva du finner under spekket når sommeren nermer seg. På Atkins er det nemlig godt gjort å ikke innta tilstrekkelig protein (av den beste animaske kvalitet, no less!), og med trening og en drøss vitaminer, mineraler og gode fettsyrer fra all den gode maten du spiser.. Du kan være et beist et halvt år fra nå!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat