Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-10, 10:09   #9
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Kur" for diabetes

Det hadde vært fint om legene i det minste kunne foreslå lavkarbo til diabetikerne, som et forsøk - istedet for å gripe etter reseptblokka med en gang. Jeg fikk en bunke resepter i hånda da jeg ble diagnostisert for noen år siden, ferdig med det, liksom.

Og så går tida......og dosene har økt, vekta har økt, og blodsukkeret har økt.

Og alt jeg hører er; spis frukt, spis brød, spis pasta og ris, hold deg unna fett!

Så kommer man dit at man ikke lenger får ned blodsukkeret med piller, langtidsmålingene vipper over 10, og man har et fastende blodsukker på mellom 10 og 12. Og hva sier legen da? Jo, insulin - i sprøyteform. Og vi vet hva som regel skjer da.....vekta øker, for noen ganske voldsomt også. Logisk, for med det anbefalte kostholdet + masse insulin, så kan kroppen lagre alle de raske karbene som fett. En oppskrift på katastrofe, og dette er gjengs behandling!

Aaaaargh!

Men....så kan man jo prøve lavkarbo da. Og slutte med medisiner, og ha et langtidssukker på under 6, og et fastende et på 5.5. Det virker! Etter bare noen uker! OG man går ned i vekt også!

Jeg kan bare ikke med min beste vilje forstå hvorfor ikke dette er standard første behandling for ihvertfall diabetes type 2. Snakk om evidensbasert behandling, dere!

__________________




Sist redigert av Frøken Scott : 20-06-10 kl 13:13.
Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat