Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 13:59   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Fikk høre av svigermor at hennes venninne med stoffskifteproblemer hadde fått noen tabletter av legen som hjalp henne å ta av 13 kg på relativt kort tid. Noen som vet noe om disse?

Vet at spm er vagt - men jeg slenger ut ei line her....

I følge endokrinologen jeg har vært hos er det INGEN spesifikk stoffskiftemedisin man går såpass ned i vekt av at det er verdt å nevne. I beste fall i snitt 2 kg sier han. Stoffskiftemedisin er på ingen måte noe slankemiddel og skal heller ikke brukes slik.

MEN

Han sier at det er en viss placebo effekt, altså en psykisk virkning. Dvs. at man faktisk ubevisst spiser mindre og derved tar av fordi man som umedisinert med lavt stoffskifte tror alt vil orden seg bare man får medisin. Mange finner det også lettere å bevege seg fordi "bomullen i hue" og "trettheten" gir seg og man i det hele tatt blir mer opplagt.

Om noen har tatt av 13 kilo med "stoffskiftemedisin" er det nok flere faktorer og ikke bare tradisjonell stoffskiftemedisin som spiller inn. Hun kan evt. ha fått en annen type medisin, for vektnegang, som også kan ha effekt på stoffskiftet.

Uten å vite hva slags medisin det dreier seg om er det vansjelig å gi et skikkelig svar.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat