Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-11, 22:28   #71
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig

Hva har legen sagt om årsak og behandling av ditt lave stoffskifte? Er det relatert til nedtrygthet? Jeg synes det er bemerkelisesverdig at mitt stemningsleie har hatt betydning for stoffskiftet/vekta. Når jeg har vært i en periode av dyp nedtrygthet og lite energi har jeg gått opp i vekt til tross for at jeg har spist det samme og trent samme mengde som til vanlig. Og når jeg har vært hyper og oppstemt har jeg rast ned til tross for samme matinntak og treningsmengde. Mangel på søvn har bremset vektnedgang i perioder jeg har trent svært mye og spist like lite som vanlig. Jeg tenkte senest igår på at jeg føler ikke at jeg har kontroll over vekten fordi jeg vet aldri hvordan kroppen vil reagere. HVorfor er jeg så tynn nå til tross for at jeg spiser mer og frukt t.o.m? Og er svært rolig og overtrener null. Svaret er ikke mangel på stress for frykt har gjort at jeg har rast ned i vekt tidligere. Jeg tror noe av det viktigste vi kan gjøre er nettop som du er inne på: å ikke følge noe skjema men lytte til kroppens behov for søvn, drikke, mat, matsorter og aktivitetsnivå og ikke minst andre behov som sosiale og åndelige behov. Alt henger i hop og påvirker hverandre innbyrdes.Kjærlighet til en selv og sin kropp er beste medisin.Forakt for kroppen tar ikke knekken på trøstespising men holder den vedlike.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat