Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-10, 10:31   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Må jeg telle karber?

Det er overhodet ingen grunn til å gjøre kostholdet sitt til en doktoravhandling .
Først og fremst er det viktig å fokusere på hva du kan spise, ikke på hva du ikke kan spise. Du har kuttet ut det helt essensielle, det er kjempebra! Om du bare ønsker å legge om livsstilen din, og droppe noen få kg på veien så er det i grunn helt enkle grep som skal til.

For et generelt lavkarbo/høyfett-kosthold er denne pdf-en en av dine beste venner. En enkel og fin innføring!
Så er det noen helt enkle fingerregler som i alle fall jeg synes er greie. Grønnsaker (som vokser over jorden) til alle måltider. Ikke knip på fettet. Spis når du er sulten, spis deg passe mett. Drikk godt med vann. Les alltid varedeklarasjonen på mat du er usikker på. Det kan være en fordel å holde seg unna mat med FOR mye tilsetningsstoffer, eller tilsatt sukker, men finner du bacon med f.eks 1 gram dextrose, så er det forsvinnende lite. Mange har en grense på 1 gram karbo på kjøttvarer (noe av poenget er å spise ren mat) og 5-6 på andre matvarer, med visse unntak.
Slapp av, kos deg med god mat (eggemuffins er vel bare grønnsaker og egg?), og les deg opp litt i ditt eget tempo. Kunnskap er og vil alltid være makt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat