Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-05, 20:29   #29
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Melkeprodukt er jo så mye, Melk inneholder jo 5% laktose, 3% kasein og 4% fett hvor 33% av det er umetta.
Om de som økte sine forbruk av melkeprodukt drakk skummetmelk og spiste halvfet-brunost, ville det ikke være så rart om de fikk økt sitt kolesterol. Jeg vil også tro at dette skjedde da det var snakk om folk som i utgangspunktet hadde økt risiko for hjertesykdom og som hadde blitt messet for om at melkefett er farlig.

Jeg forbedret alle mine blodverdier i en periode jeg drakk fløte tilsatt proteinpulver til lunsj hver dag. Nei, mettet fett er ufarlig så lenge du ikke blander det med raske karbohydrater

Enig med Torkil over. Samtidig vil jeg understreke at jeg snakker om å være ukritisk til inntaket om mettet fett. Dersom vi luller oss inn i dette går vi i samme felle som de offentlige kanalene gjorde da Atkins først kom med sitt revolusjonerende syn. De hadde sin mening om karbohydrater, og vi vet alle resultatet av den årelange blinde forfektelsen. Lukker vi øynene for ny forskning og dokumentasjon, kommer vi ikke lengre frem, og kan miste viktige helseår før en ny "revolusjonær" står frem.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat