Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-13, 11:41   #28
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hypotyreose, type 2

Hei! Jeg har lavt stoffskifte, i mange år lavt, men innenfor "normalen", nå har det blitt målt til så lavt at jeg skulle vært medisinert. Men i samråd med legen, avventer jeg for å se hva som skjer på dette kostholdet pluss å kutte ut aspartam. Aspartam er helt klart en GOD FØKKER på stoffskiftet mitt! Merker stor forskjell med og uten aspartam, f.eks. bare en sånn enkel ting som tørr "krokodillehud" på hendene som ingen hudkrem kan hjelpe. Les dere opp på goitrogener. Mange av matvarene vi på lavkarbo bruker ofte, inneholder mye goitrogener. folk med lavt stoffskifte bør unngå goitrogener, fordi dette ytterligere senker stoffskiftet. Som hele kålfamilien (i rå tilstand), valnøtter/mandler/peanøtter/pinjekjerner (i rå tilstand), fiber og karbohydrater generelt, jordbær/pærer/fersken (i rå tilstand) etc.. Anbefalt for oss med lavt stoffskifte, er; antioksydanter som kaffe, te, sjokolade, rødvin, lavkarbo, Fedon-kosthold, omega-3, melkesyrebakterier.. Med disse små justeringene, samt å unngå aspartam så mye som mulig, er stoffskifteverdiene nå krøpet opp til "normalen" igjen. At man hadde fungert bedre og tapt mere vekt, med verdier høyere oppe i "normalfeltet" er nok ganske sikkert. Men jeg vil helst ha egenproduksjon i kjertelen så lenge jeg kan.

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat