Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 21:50   #16
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold Splenda

Opprinnelig lagt inn av Reni, her.

Jeg bruker bjørkesøt. Kjøpte det på helsekosten

Bjørkesøt er Xylitol og skal ikke brukes i store mengder på bl.a. Ketolysekuren. Fant dette svaret ang. Xylitol fra Torkil:

Sitat:

Xylitol opptas i tynntarmen, mellom 25-50% opptas avhengig av mengden man har spist og hvilken annen mat man spiser samtidig. Flere faktorer spiller inn. Fra tynntarmen føres xylitol til leveren med blodet.
I leveren omdannes xylitol til karbohydrat og inngår derfor i glukoseomsetningen. Altså er Xylitol forbudt på ketolysekuren i utgangspunktet. Men så er det jo slik at bare man regner med mengden av xylitol i de daglig karbohydrater, så KAN man jo spise litt av det. I praksis synes jeg man skal unngå det.
Den del av xylitol som ikke tas opp går videre i tarmen og benyttes av tarmfloraen i en gjæringsprosess.
Vennlig Hilsen
Torkil http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-18619.html

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat