Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-10, 17:36   #22
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Mat for ungene!

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Barn med epilepsi kan bli behandlet med ketogen diett og respondere bra, så noen må mene at det ikke er direkte skadelig.

Men den dietten er strenge saker ettersom jeg har skjønt. Ekstremt nøye på fordeling kh/fett/protein i hvert eneste måltid og samtidig kalorikontroll.

Jeg lurer på kor en kan lese om dette. I sommer har eg jobba med ei multihandicapa jente som blandt mange andre plager har epilepsi. Eg reagerte litt på kor mykje karbohydrater det var i kosten hennes. Mest fordi ho ikkje drikker anna enn næringsdrikke med sjokoladesmak og sjokolademelk. Til de fleste måltider får ho grøt, yoghurt, spaghetti på boks, lapskaus på boks. Men ho elsker egg og ost. Eg har hatt ho heile helga og ho har ete det samme som meg. Og ho likte både kvitløk, ingefær og spinat. Eg nevnte for fostermora hennes at eg hadde hørt om at nåken barn med epilepsi blei behandla ved å redusere kh. Det eg lure på er om det høres realistisk ut å få denne jenta på et sånt kosthold? Og kor kan man lese om det?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat