Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-14, 23:25   #1
Superman
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 8
Superman er på en erverdig vei
Smile

Trenger hjelp for å komme i ketose!

Hei!

Jeg har brukt utrolig mye tid, å lest meg opp på den såkalte "ketose-dietten". Lenge siden første gang jeg leste om den, men nå har jeg tenkt til å hoppe ut i det og prøve selv..!

Det eneste jeg sliter litt med, er å sortere hva som er greit å spise, og ikke..
Jeg har forstått det slik at jeg maks kan få i meg 25g karbohydrater om dagen, og jeg fant en kalkulater på nettet som ga meg disse verdiene:

Karbohydrater: 25g
Protein: 100g
Fett: 168

Mens noen sier at jeg burde holde meg innenfor disse verdiene, sier andre at man kun trenger å bry seg om karbohydratene når det kommer til ketose.. Lett å bli forvirret!

Litt om meg før jeg fortsetter: Jeg er 19 år gammel og har trent med vekter i over 3år, men ønsker nå å miste fettet som jeg sliter så fælt med... Spiser relativt sunt til vanlig, men ønsker å prøve noe mer "drastisk".

Kan noen gi meg noen pointers? Jeg var å handlet med kjæresten istad, og jeg kjøpte det jeg trudde var typiske "ketose-produkter", men jeg er nok redd for at kyllingvingene og klubbene må droppes

Dette kjøpte jeg:

Er f.eks egg med noen skiver Synnøve-ost og 2 skiver bacon en bra frokost?

Siste spørsmål!

Grunnen til at jeg valgte å kjøpe kyllingklubbene, var fordi det står det er ca. 8g karbo i pakken. Tenker jeg helt feil da? Er det en annen faktor som spiller inn? For jeg går ikke ut ifra at det kan være bra å spise dette på en diett...

Okei, det var alt, håper noen er så snille å svarer meg! Digger forumet

Superman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat