Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-12, 20:01   #206
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg regner med at du bare gjetter på at grunnen var at de var altfor mette? Antakelig så sier ikke undersøkelsen noe om hvorfor de valgte å ikke spise sjokoladen. Hvis barnet ikke har utviklet en sukkeravhengighet er det antakelig ikke spesielt interessant å spise mer når man nettopp har spist seg mett?


-

Jeg kan selvfølgelig ikke si noe om disse barna som ikke spiste sjokolade ikke gjorde det pga at de ikke er sukkeravhengige, ei heller kan jeg si noe om at de barna som spiste sjokolade er sukkeravhengige. Men jeg vet at forskerne filmet barna og intervjuet barna som selv sa at de ikke ville ha sjokolade fordi de var mette. Og at en av konklusjonene i programmet var at disse barna hadde forskjellige gen som samsvarte med annen forskning.
Som Kitt sier, noen barn klarer ikke spise mer, sjokolda, is, frukt, skive what ever, de er mette!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat