Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-07, 01:57   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Kan dette stemme ang poteter?

Opprinnelig lagt inn av Mya, her.

"Poteter inneholder lite kalorier, men metter særdeles bra. Poteten har fått en del kritikk fordi den har relativt høy GI. Hvis du koker poteten, la den være litt fast. Legger du den i kjøleskapet i 12 timer eller mer, vil GI reduseres med cirka 70 prosent, selv om den varmes opp igjen. Da blir det særdeles langsomme karbohydrater, og enda sunnere å spise. To små eller en stor per måltid er nok. Stek gjerne poteten i panne, med olje og krydder. Lett og godt!"

Kk er typisk lavfett-blad da bare for å ha sagt det.

Og hva er vitsen. Om det er sant så hvem gidder å først koke potet, vente 12 timer og så varme den opp til middagen. Da må man planlegge mye for å få en potetmiddag ja. Jeg gidder ihvertfall ikke. Og ikke tror jeg noe på det heller. Potet er ut! Mye sunnere med blomkål eller brokkoli (eller hvilken som helst annen grønnsak) uansett. At poteten metter stemmer heller ikke.

Kan det være noe propaganda for å få opp potetforbruket?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat