Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-09, 16:03   #10
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Diabetes 2-ketolysekur- kolestrol

Opprinnelig lagt inn av Adelaide, her.

Blodsukkeret har gått litt ned etter at jeg begynte på ketolysekuren, men kolestolet har gått opp. Jeg har alltid hatt normalt kolestrol og blodtrykk. Men når jeg var hos legen sist tok hun masse blodprøver og nå var kolestrolet høyt så jeg har måttet begynne på kolestrolsenkende medesin.
Er det noen av dere andre som har noen erfaringer rundt dette?
Vurdere nå og slutte med ketolysekuren og kanskje gå på Grethe Rohde atter en gang.

Hei!
Jeg hadde dessverre samme erfaring som du. Fra et helt normalt kolestrol ble det "skyhøyt" etter starten på ketolysekuren. Kolestrolet gikk ikke ned igjen, selv om jeg ga det flere måneder. Men, etter alt jeg har lest her inne, er min erfaring heller uvanlig.
Etter råd fra fastlegen, og etter spørsmål til Dr.Torkil turde jeg ikke å gamble med helsen min. Jeg tar i dag kolestrolsenkende, og lever på et kosthold tilnærmet likt Lindberg's anbefalinger. (Jeg går ned i vekt også, i et tempo som jeg er fornøyd med)
Nå er det nok mange her som mener jeg gamler mer med helsen ettersom jeg begynte på kolestrolsenkende. Kanskje de har rett også, jeg vet ikke. Jeg er slett ingen ekspert som tør å hevde noe som helst. Dette var bare min erfaring, og det er jo det du spør etter
LYKKE TIL med vektnedgang uansett hvilken "kostholdsfilosofi" du kommer til å følge.

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat