Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-09, 19:44   #20
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Diabetes 2-ketolysekur- kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.


Ja og faren til mannen min døde i en alder av 47 år. Da skulle han egentlig ta en trippel bypas, men utsatte dette pga han drev eget firma og de bodde i Australia. Han var tynn som en strek, men hadde høyt kolestrol og høyt blodtrykk...

Så vi har hatt vår skjerv med åreforkalkning og hjerteinfarkt i familien hvor samtlige har hatt høyt kolestrol og åreforkalkning.

INGEN jeg kjenner har fått hjerteinfarkt eller tette årer når de har normal kolestrol og normalt blodtrykk.

Synes i grunnen det er fakta nok..når folk rundt deg dør nettopp som følge av høyt kolestrol.

Men det var vel kanskje ikke kolestrolet som var synderen, selv om samtlige hadde det??

La oss si at alle junkiene jeg har kjent har spist kjøttkaker i brun saus. Flere har dødd av overdoser. Siden alle av disse har spist kjøttkaker i brun saus, så må vel kjøttkaker i brun saus føre til heroin-overdoser?

Dermed er det ikke "fakta nok." Videnskab er en slitsom prosess basert på en syklus av resultat og hypoteser (som kan forklare resultatet). Det gjelder å forstå prosessene som ligger bak noe, og ikke bare symptomer (som høyt kolesterol). Mange med lavt kolesterol får hjertekarssykdom, og likefullt mange får mange høyt kolesterol aldri hjertekarssykdommer.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat