Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-09, 22:08   #25
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Diabetes 2-ketolysekur- kolesterol

Det kommer også frem statistikk på statiners virkning på redusert dødelighet om dagen. Statistikken viser at dødeligheten går ned noe slikt som 2%, dvs at 2 av 100 flere overlever i den perioden man har målt.

Man tror at grunnen til dette IKKE er statiners reduksjon av kolesterolet, men at statiner har en betennelsesdempende effekt og derved redder 2% grunnet noe annet enn kolesterolet.

Insulin og blodsukker er betennelsesøkende ! I mine øyne er statiner idag for de fleste kun en medisin med over tid alvorlige bivirkninger på nyrefunksjon (bla annet), uten virkning på det de er designet til.

Kolesterol skal ha et naturlig nivå i kroppen. Kroppen regulerer dette selv og dersom man har høye verdier er det nok en grunn til det. Kolesterolet er ikke grunnen til HKS, men kanskje en annen bakenforliggende årsak er grunnen ?! Da hjelper det lite å ta bort et stoff som hjelper oss å overleve uten å ta bort årsaken til dårlig helse.

Er det rart at medisinen ikke virker ? Medisiner tar oftest bort symptomer, ikke årsak. Det er årsak vi vil ha bort.

Vi med normale kolesterolnivå som ikke har arvelig høyt kolesterol klarer oss fint med kosthold som medisin. De med arvelig skal etter min mening være enda mer påpasselige med kostholdet for å unngå at kolesterolet harskner i kroppen...

Meget bra innlegg i tråden !

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat