Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-13, 11:15   #122
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Her har jeg forøvrig kopiert det som står om slanking og lavkarbo og amming på Ammehjelpen.no. Som dere ser vet man lite, og er forsiktige i sine uttalelser:


Når man ikke aner noe om et tema, er det kanskje like greit å la være å uttale seg? Jeg sikter her til Ammehjelpen.no og ikke til deg.

De kunne like gjerne ha sagt: «Det finnes foreløpig lite forskning om mangelen av ketoner i morsmelken, og vi vet ikke om dette er trygt for barnet.»

Det hadde vært akkurat like feil eller riktig. Sannheten er vel heller at det finnes ingen forskning, men det virker kanskje mer politisk korrekt å si «Det finnes foreløpig lite forskning...»

Sett i et evolusjonært perspektiv er det liten tvil om at ketose har vært den vanlige tilstanden for ammende kvinner i mange folkegrupper i hundretusenvis av år.

Det er også faglig undermål at de trekker inn kyr når de skal beskrive ketose. Hos kyr er ketose en sykdomstilstand. Kyr har mildt sagt en litt annerledes metabolisme enn mennesker. Her er en link for dem som er spesielt interesserte i ketose hos kyr:

http://www.agropub.no/id/10690


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat