Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-11, 17:51   #59
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: En kort innføring i PCOS

Selv har jeg liksom "fått det for meg" at det å ligge litt lavere på karbo kanskje kan være gunstigere for oss med PCOS, ihvertfall i starten (før man begynner å teste ut). Vet ikke helt hvordan jeg har kommet frem til den tankegangen, men det har kanskje noe med at de som har PCOS ofte (men ikke nødvendigvis alltid, tror jeg) har insulinresistens óg, og at det da hjelper å ligge på sånn relativt lav-lavkarbo-kosthold...? Er absolutt ikke sikker, er bare en liten teori som ligger og lurer i bakhodet.

Ønsker ihvertfall dere med PCOS som nettopp har begynt med lavkarbo lykke til: jeg har de siste månedene lagt det inn på mobilen de dagene jeg har besøk av tante Rød, og slik har det sett ut for meg:

Juni 2010: mot slutten av måneden
Juli -10: mot slutten av måneden
August-desember: null besøk
Januar 2011: begynnelsen av måneden; muligens rundt den tiden jeg gikk tilbake til lavkarbo
Februar: midt i måneden
Mars: begynte siste dagen i måneden
April: har vart disse dagene

De to gangene i juni og juli i fjor var kanskje bare "tilfeldig", da jeg ikke begynte på lavkarbo før dagen etter tante Rød hadde dratt mot slutten av juli-måneden. Fra august til desember regner jeg med at jeg "slapp" besøk fordi kroppen holdte på å ordne opp i hormoner og slikt, og dessuten skal det sies at jeg hadde lavkarbo-fri helgen jeg hadde bursdag (midt i september), og gjennom mesteparten av desember. Kom meg først i gang igjen en uke eller noe slikt uti januar, og siden da har det jo - som dere ser - vært nokså regelmessig! Så min kropp er ihvertfall lykkeligere når jeg driver lavkarbo!

Før jeg avslutter innlegget mitt vil jeg igjen ønske dere med PCOS lykke til; lavkarbo tror jeg nemlig er en "mirakel-livsstil" for oss!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat