Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-11, 16:20   #62
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: En kort innføring i PCOS

Opprinnelig lagt inn av pcos, her.

Jeg fikk vite at jeg har pcos for 2 år siden nå. Legen er spesialist på fruktbarhetsproblemer, og jo mer han fortalte om pcos jo flere biter falt på plass... Jeg har på det beste hatt mens med 6-7 ukers mellomrom, men etterhvert som jeg passerte 16-17 år ble det lengre og lengre perioder. Nå i en alder av snart 29 år har jeg mens ca 3 ganger i året, kraftig hårvekst, "levermerke" på hele siden av låret osv. Jeg var utrolig heldig og ble gravid uten hjelp, og har nå en sønn på 5 mnd. Etter graviditeten sliter jeg med at vekta står helt i ro. Jeg trener aktivt og spiser lite og sunt, men allikevell 3-4 måltider om dagen. Men vekta står bom fast. Jeg er 160 cm og har veid 50-53 kg. Når jeg kommer under 55kg har jeg ingen problemer med å holde vekta, men kommer jeg over sliter jeg veldig. Under graviditeten la jeg på meg 17kg, tok raskt av 5kg etter fødselen men etter det har ikke vekta rikket seg. Jeg har prøvd ketolysekuren, men måtte kutte den ut pga kvalme og svimmelhet. Noen forslag til andre kurer som kan virke på meg? Og er det noen som kan litt om hva Metformin er og hvordan det virker? Trenger virkelig noen gode råd nå

For meg hjalp det å gradvis kutte ned på karbene, en ukes tid kanskje... kroppen får jo sjokk når den plutselig må omstille seg. Første runden måtte jeg avbryte fordi jeg ble så hinsides dårlig, men andre gangen var jeg mer forberedt og trappet ned med karb det er ihvertfall et tips fra meg

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat