Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-11, 20:27   #30
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS og barneønske

Min historie:

Viste alltid at noe var galt når jeg var yngre, men var bare glad for å bare ha mensen 1-3 ganger i året. Det var jo så drit å ha den.

Så traff jeg drømme mannen og barneønske dukket opp. Jeg viste jo at noe var galt, men fastlegen ville ikke hjelpe fordi jeg var så dust og inrømme at vi ikke hadde prøvd i over 1 år.

Gikk rett til volvat i Bergen og fikk hjelp der. Fikk konstatert PCO og ingen aktivitet på venstre eggstokk.

Prøvde først piller som trigger mensen + enkel dose for å trigge EL, så flere doble doser for å trigge EL uten hell.

Fikk metformin i tillegg og da gikk jeg ned 6 kg. Fikk beskjed fra legen at jeg fikk siste doble dose og skulle settes på listen for kunstig befruktning.

Da senket jeg skuldrene og neste gang jeg kom inn til spesialisten var jeg gravid. Fortsatte å gå¨på metformin til jeg var 26 uker på vei (selv om det står at det ikke skal brukes ved graviditet).

Har en utrolig herlig jenter på 1,5 år som ligger inne på rommet sitt og sover. <3

Vi prøver ikke å få flere små enda, men jeg prøver å få kroppen i vater med å bruke lavkarbo (ketolyse) siden jeg har sykluser på 150-180 dager nå. Har så langt gått ned 6 kg og er fornøyd med det.
Jeg håper jeg ikke må på medisiner igjen for metforminen gjorde meg så dårlig.

Jeg vet nå i hvert fall at kroppen kan og håper det skal hjelpe å holde skuldrene nede når vi begynner å prøve igjen.
Jeg har egentlig utrolig lyst på en liten til nå, men vi holder på med hus greier og på grunn av hvor dårlig jeg ble med bekkenløsning sist så hadde det vært en stor fordel om vi hadde fått huse greiene på plass og at vetlo var litt større vist det skulle skje igjen.

Lykke til alle prøvere.

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat