Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-13, 11:58   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Insulinresistens OG reaktiv hypoglykemi?

Er det en sammenheng her?

Jeg har pcos , og fikk påvist over 750 i c-peptid for 15-20 kg siden, ikke målt nå, men etter alle sannsynlighet er den nå høyere mtp økt vekt.

Etter å ha lest , har jeg skjønt at jeg får lavt blodsukker (reaktiv hypoglykemi) etter å ha inntatt feile/for mye karbohydrater. Særlig om det er lenge siden jeg har spist, evt om jeg har levd lavkarbo over en tid, og så glipper og spiser "normale" mengder karbohydrater. Jeg blir skjelven, høy puls, småuggen, ufattelig slapp og trøtt...helt tom.

Jeg har lest, men til slutt ble jeg bare helt surrete....kan noen med oversikt fortelle meg om man kan være insulinresistent OG oppleve reaktiv hypoglykemi. Og, vil å såfall metforminen jeg nå har startet på kunne hjelpe ift hypoglykemiske episoder? (Jeg skal jo prøve unngå for mye karbohydrater, da!)

Og en siste ting, - stemmer det at om man har et blodsukker som ligger litt i overkant over tid, kan oppleve at kroppen reagerer på et blodsukkerfall, selv om blodsukkeret fremdeles er innenfor normalområdet? At kroppen på en måte responderer på FALLET i blodsukkeret, og ikke selve nivået?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat