Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-05, 11:45   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Tar meg den frihet i Quote inn et innlegg skrevet av Torkil Himself. Knallgod forklaring og fortjener å bli klistra !!

Opprinnelig lagt inn av Torkil the man

Du er ikke helt alene, når det gjelder problemer med stagnasjon i vekttapet, enkelte opplever det. Jeg har analysert kosten til disse og ser, at det jevnt over er svært lite grønnsaker/salater i kosten, og at den moderate mosjon lider i tidsklemma. Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundreder forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymer utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker forå skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler.
Les i boken Slank med ketolysekuren, rundt i dette forum og sikkert i Atkins for å skaffe deg inspirasjon.
Nå er det grilltid her i Arendal. Skivet aubergine / squash penslet med grillolje og grillet ved høy varme kan være et godt avbrekk fra brokoli og blomkål. Fløtestuet spinat er fint til lyst kjøtt etc.
Når du skal lage pizza kan du lese erfaringene i ketolyseforumet. Siden du savner knekkebrød, prøv å lage pizzabunnen med litt revet ost , gjerne parmesan eller hvitost , stek bunnen ferdig og bruk bunnen som "brød".
Og - husk mosjonen, fysisk aktivitet er jo godt dokumentert som botemiddel hvis man er litt deppa. Samtidig får du et lite pusterom i din travle hverdag.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat