Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-11, 22:39   #6
xRainx
Medlem
 
xRainx sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 35
Innlegg: 72
xRainx er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp, nå er jeg SÅ forvirret og oppgitt

Kjenner igjen det der, har et stort savn etter brød, og spesielt når jeg ser min samboer med rundstykke med godt på. Er jo så mye enklere å bare ta en skive brød til frokost istedet for å bale med masse for å lage mat. Jeg er veldig lett-vint-person. Liker ikke å bake eller styre på kjøkkenet bare for meg selv, og hvis jeg skal lage noe til mange blir det noe med karbohydrater. Pluss alle unnskyldningene for å spise karbo. Helg, helligdager, bursdager, fest +++.
Det er jo grusomt da!

Det jeg gjør, er at jeg kjøper og lager det som faktisk er lettvint. Når jeg skal f.eks lage middag og min samboer vil ha gryterett, har jeg masse salat oppi gryteretten min. Har salat i haugevis i alt jeg spiser. Jeg vil ikke tenke så mye på fettinnhold eller noe sånt, jeg ser kun på karbohydrater og har en grense for hvor mye jeg kan spise.
Jeg spiser masse pølse. Er så lettvint å tilberede, enten koke eller steke. Og så lager jeg salat til (som du også kan frese litt i pannen med krydder i hvis du er lei av salat-smak).
Noe annet er suppeposer. Massemasse suppe, da får jeg både væske i meg og at det er lavkarbo.

Det med brød...siden jeg ikke orker bakestyret bare for meg selv, så jeg kjøpte det groveste brødet og groveste knekkebrødet jeg fant. Brødet kastet jeg, smakte ekkelt Knekkebrød spiser jeg av og til. Det viktigste er at jeg VET at jeg KAN spise det, så da behøver jeg ikke hver dag, men når jeg absolutt MÅ ha.

Frukt spiser jeg en del av, hjelper mot søtsuget. Appelsin og epler har jeg for enhver tid tilgjengelig, så når jeg vil ha dessert eller lyst på noe godt, så ordner jeg en skål med eplebiter og appelsinbiter.

__________________
"Some people never go crazy
What truly boring lives they must lead"
- W.A.S.P. - Arena Of Pleasure
xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat