Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-11, 22:48   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp, nå er jeg SÅ forvirret og oppgitt

Hvis du savner brød veldig så prøv Fedon-brødet - de selger det på Rema, men der jeg kjøper det får de det inn bare 2-3 ganger i uka tror jeg. Spør på butikken.

Frukt inneholder masse fruktsukker og i grunnen ikke så veldig mye vitaminer, spis heller litt bær - det er sunnere. Men et eple eller en appelsin kan du jo unne deg av og til, en gang eller to i uka kanskje?

Har du gode råvarer er det nesten ikke mulig ikke å lage god mat har jeg funnet ut. Jeg pleier å ta en kyllingfilet / kotelett / strimlet kjøtt av noe slag, krydre etter smak og behag og steke det, hive oppi litt finhakket løk og andre grønnsaker etter hva du liker (squash, blomkål, broccoli, rosenkål, hodekål, sellerirot, persillerot, paprika... Jeg bruker også noe linser, bønner eller kikerter som jeg alltid har ferdig kokt i fryseren, tiner på no time i varm gryte) og la det surre litt - i smør (eller bremykt, ikke margarin!) og så har jeg i en dæsj barbecue-saus og litt chilipasta (fra glass eller tube) og til slutt rører jeg inn en god dæsj med seterrømme. Server med salatg (trenger ikke være mer avansert enn agurk, paprika og ostebiter - og evt. med fetaost og litt grønnsalat av noe slag. Mmmmm! Kjemeenkelt og det går mye raskere enn å styre med å koke poteter eller ris!

Vi spiser også ganske ofte blomkålmos og Lille Gubben synes det er mye bedre enn potetmos. Ta en bit sellerirot eller en persillerot (de smaker nesten det samme) og del den i tynne skiver som kokes en stund før du hiver oppi en blomkål i småbiter og koker det i noen minutter til den er mør. Hell av vannet og ha grønnsakene i en bolle, sleng i en klatt smør og litt salt og pepper (og evt. annet krydder om du vil) og bruk stavmikseren (eller bruk en blender) til det er blitt en mos. Mmmm! Passer til både kjøtt og fisk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat