Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-07, 18:29   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet: Vi spiser mer kreftfarlig

Jeg spiser heller ikke mye rødt kjøtt, men ikke fordi det skal være kreftfremkallende. Jeg blir "tung" i magen av det. Og for for min mage er det iallefall tungt fordøyelig. Det blir sånn av og til og "til selskaps". Storvilt hadde jeg spist mer av om jeg hadde hatt tilgang på det. Og selv om svin er lyst kjøtt, spiser jeg ikke mye av det heller fordi kroppen min ikke liker det. Blir ikke tung av det, men verker i leddene. Det blir mest i fisk og kylling i mitt kosthold. Sambo sier han ikke vet om noen i hele verden som kan tilberede kylling, kalkun, fisk, skalldyr og grønnsaker på flere måter enn meg

Forresten er det ingen protein dietter som er slik at "
man skal spise masse biff og bacon" - men der ser en hva (hvor lite) folk setter seg inn i før de uttaler seg.

Men selv om jeg ikke spiser så mye rødt kjøtt selv, tviler jeg pesonlig på at det er mer kreftfremkallende enn alle tilsetningstoffene som finnes i det meste av produkter i handelen idag. Det er få eller ingen som spiser rødt kjøtt hver dag. Og spiser man virkelig så ensidig vil jeg tro en dør av andre ting før kreften kommer og tar en.

Dette tar jeg med knusende ro ........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat