Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-13, 10:21   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dette med proteininntak i forhold til vekt

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Du har forstått det

Imse: Å spise ned i 60 g protein pr dag er ikke bra, minimumsbehovet er anslått til 0,8 g pr kg kroppsvekt samme om du er over- eller undervektig. Jeg synes 1 g eller litt mer er en god regel med mindre man trener endel, da kan man gjerne spise 1,5 g+.

Nå skjønte jeg ikke, nå motsier du deg selv. Å spise under 60g protein er ikke bra, men samtidig sier du 0.8g protein, en som er 55kg normalvektig vil jo komme under det. Jeg har ikke planer om å spise så lite altså, det var bare det at jeg ble sittende å regne på dette, da jeg har sagt dette med 1g protein til andre som veier så mye mindre. Og jeg hadde aldri regnet utifra det at man veier la oss si 65kg og vil ned noen kg til( for en som er 160cm), plutselig ble forholdene enten feil eller energiinntaket veldig, veldig lavt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat