Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-13, 00:51   #125
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Ser at det ikke har skjedd noe i denne tråden siden 2011, men jeg tar den opp igjen likevel jeg. Jeg ble litt matt da jeg leste at jeg måtte ha i meg over 3 liter vann i døgnet. jeg har STORE problemer med å drikke rent vann. Jeg får det i meg, og jeg øver meg masse på å klare å drikke vann som tørstedrikke. Men derfra til å drikke mer enn 3 liter i døgnet er for meg fullstendig utopisk tror jeg.

Nå skal det sies at jeg har ikke fått begynt å min planlagte ketolysediett enda. Det kan hende at mitt behov for å drikke vann vil øke da. Det var godt å høre at man kan bruke mer salt i maten for å stimulere til å få i seg mer vann. Da er det kanskje håp for meg også Når det gjelder salt, vil jeg gjerne slå et slag for min gode kjepphest uraffinert havsalt. Det er billig (kr 30,- pr. kilo på helsekosten), og det har ikke blitt behandlet. Dermed har det alle de mineraler og gode stoffer som blir borte i raffineringsprosessen

Lag grønn te, tynn kaffe eller vann m/kraft av sitron. Alle disse hjelper meg til å drikke mer vann. Jeg drikker i tillegg ganske mye rent vann helt siden jeg møtte kona siden hun drikker av litersflaske hele tiden og det har smittet over. Skaff deg drikkeflaske (min er sånn voss-sak) og ha den med deg overalt og fyll den jevnlig!

Ang salt så jeg på Matagentene der de snakka om "fleur de sel", som koster 180 ganger vanlig salt, men det er jo akkurat det samme krystallet. Selv om det hadde vært forskjell så skal vi jo ikke ha i oss så mye salt at det ville tilført nevneverdig med næringsstoffer inn i kosten vår enn f.eks. den halvkiloen+ med grønnsaker jeg skal spise hver dag.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat