Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-11, 15:07   #194
hvl
Medlem
 
hvl sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 50
Innlegg: 262
hvl er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

4/10-2010 Var en fin mandag - kona hadde funnet ut at hun ville prøve noe lavkarbogreier som noen kolleger på jobben hennes var så fornøyd med, og jeg bestemte meg for å "bli med".
Hadde egentlig ikke noe tro på hele greiene, men ettersom det er lettere å være to enn alene på sånne diettgreier så ble jeg da med...
Har ikke angret et sekund på det!
4/10 veide jeg 115,6 kg
Hadde kommet meg fra 128 (høst 2008) og ned til 103 (sommer 2009) med Vektklubben og "høykarbokosthold" i kombinasjon med ganske bra med trening.
Men så mistet jeg nattesøvn på grunn av datter og så døde mamma, og da orket jeg bare liksom ikke å få til den treningen... og sakte men sikkert seg kiloene på...
Høsten 2010 hadde 11 fine uker før jul, trente kun 1 gang per uke, og det var egentlig litt mindre enn før jeg startet med lavkarbodiett, men gikk likevel ned 14,4 kg på de 11 ukene før jul.
I jula hadde jeg diettpause, men brød var liksom ikke så stas lenger, og potet hadde jeg ikke lyst på, ikke ris eller pasta heller... Så delfiakake, pepperkake, desserter og godteri ble største utskeielser - gikk opp 1,1kg og tror aldri jeg har gått opp så lite i løpet av en jul uten trening!
Nå er det nytt år, og kiloene renner av igjen... så har totalt gått ned 15,5 kg og regner med å veie under 100 for første gang på omtrentlig 17 år nå på mandag. (jepps, under 100 nå yess!)

Hva har jeg spist?
Kjøtt, fisk, egg, kylling, salater og grønnsaker
Paranøtter, avocado, Norvegia, Krem med noen få bringebær
Rett og slett mye god mat, som krever bare litt ekstra tid å tilberede i forhold til den superkjappe brødskiva.

Pepsi Max har det blitt en del av, får se når jeg får trappet ned på bruken av det

Hva har jeg droppet?
Alt med mer enn 5% karbo har vært så godt som utelukket før jul.
Har også sett etter høy GI for å unngå det - vil jo ikke trigge insulinet, men ikke alltid like lett å finne ut av den.
Så null brød, poteter, pasta, ris, pizza, kornblandinger/frokostblandinger, juice, frukt, kaker, godteri, snacks, sukret drikke - og sikkert en god del ting til jeg ikke kommer på i farten

Sprukket?
Nei, kun planlagt (ett bryllup før jul, jula, bursdag til kona)
Og store deler av dagen har jeg lavkarbo, dermed tar det ikke lang tid å komme tilbake i ketose.

I mål?
Har vel omlag 10 kg til å ta bort, og ser at flere her sliter med motivasjonen når det er lite igjen som skal bort - litt spent på det der selv

__________________
En utfordring kommer sjelden alene
Startet med lavkarbo 4/10-2010
Startvekt: 115,6 - mål: ca 89kg


Sist redigert av hvl : 09-02-11 kl 10:54. Årsak: Fant noen ufullstendigheter :) (fortsatt godt motivert forresten, og har gått ned 17,4kg nå)
hvl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca så mye karbo at jeg ikke er i ketose. Greit å spare litt på de indre organer. Svar med sitat